ПОЛТАВА

Дитячі автокрісла

Детские автокресла

На протязі тридцяти останніх років багато наукових інститутів та експертних організацій Європи досліджують проблему безпеки дітей в автомобілях. В результаті були розроблені єдині вимоги і стандарти для подібных пристроїв. Зараз діє вже третя еволюція цих стандартів ECE 44 03, а з 2009 року дії нова, більш жорстка редакція стандартів ECE 44 04.

01.10.2008 КМУ приняло постанову №876 відносно поправок до постанови № 1306 від 10.10.2001 «Про Правила Дорожнього Руху»:
Пункт 21.11 (б) говорить про те, що забороняється перевозити:
- дітей, зріст яких менше 145 см або які не досягли 12-річного віку, - в транспортних засобах, обладнаних ременями безпеки, без використання спеціальных засобів, які дають можливість пристебнути дитину за допомогою ременів безпеки…

Багато людей думають, що це нібито не обов'язково. Однак розраховувати на те, що ви зможете втримати руками свого малюка навіть при зіткненні чи різкому гальмуванні, на швидкості 20 км/год, — безрозсудливо. Замедлення автомобіля при ударі об жорстку перепону складає в районі задніх сидінь 30 g. Таким чином, щоб втримати малюка вагою 15 кг, знадобиться сила, еквівалентна 450 кг. Таке зусилля не розвиває навіть світовий рекордсменз важкої атлетике в суперважкій вазі .

Групи автокрісел

 

Відповідно до стандарту, дитячі автокрісла поділяються на п'ять груп, які залежать від ваги дитини:

  • група 0 (group 0) — для дітей масою менше 10 кг;
  • група 0+ (group 0+) — для дітей масою менше 13 кг;
  • група I (group I) — для дітей масою 9–18 кг;
  • група II (group II) — для дітей масою 15–25 кг;
  • група III (group III) — для дітей масою 22–36 кг.

 

На практиці всі виробники суміщують в дитячому крісле відразу кілька груп.

  • Це автомобільная люлька для новонароджених (групи 0 та 0+).
  • Автомобільне крісло для дітей 1-ї групи з власними п'ятиточковими ременями (група I).
  • Автомобільне крісло для дітей 2-ї та 3-ї груп (група II + група III).
  • Так званий бустер, тобто є тілько подушка сидіння (тільки група III).
  • Універсальне сидіння-трансформер для дітей з 9 місяців і до 12 років (група I + група II + група III).
Детские автокресла

Для новонароджених

Автомобільна люлька для новонароджених (групи 0 і 0+)

Автомобільні люльки груп 0 і 0+ призначені для дітей від наодження до 9 або 13 місяців відповідно. Вони кріпляться тілько проти ходу автомобіля і не розміщуються на передньому сидінні. При цьому слід пам'ятати, що подушку безпеки переднього сидіння треба відключити. Малюк знаходиться в люльці практично в лежачому положенні і фіксується або трьох-, або п'ятиточковими ременями.

Насправді люльки зручні і практичні не тільки для перевезення дітей в автомобілях, але і просто в побуті. Практично у всіх люльок є положення для колисання малюка, годування, переноски та інших повсякденних функцій.

Є люльки з системою AVTOFIX:
автокрісло в цьому випадку складається з двох частин: бази і власне люльки. База кріпиться ременями безпеки машини і постійно там знаходиться. Люлька просто вставляється в базу, що значно спрощує установку крісла. Дитина пристібується ременями безпеки люльки. В деяких моделях є регулювання нахилу бази, що створює додатковий комфорт для малюка.

Останнім часом з'явились люльки з кріпленням ISOFIX.
Плюс цього кріплення в тому, що воно не допускає помилок при фіксації люльки в автомобілі і вважається більш надійним. За допомогою цієї системи досягається жорстка стиковка сидіння з каркасом автомобіля. Це вважається більш безопечним, ніж кріплення штатними ременями. Крісла, оснащені системою ISOFIX, коштують набагато дорожче. При цьому впоратись з установкою крісла зможе будь-яка доросла людина всього за кілька хвилин, і ймовірність помилки тут мінімальна. Крісло ніби фіксується за допомогою спеціального кріплення, яке знаходиться в задньому сидінні. Мінуси цього кріплення в тому, що, по-перше, не в кожному автомобілі є кронштейни під ISOFIX, і, по-друге, на сидінні залишається база ISOFIX, котра займає місце одного пасажира.

Детские автокресла

Група 1

Автомобільне крісло для дітей групи 1 з власними п'ятиточковими ременями (група I)


Як тілько малюк починає самостійно сидіти — люлька стає для нього категорично малою. Прийшов час для крісла першої групи. Ці крісла кріпляться як по ходу, так і проти руху. З точки зору безпеки положення проти ходу — найкраще, так як при фронтальному ударі навантаження рівномерно розподіляється на спинку крісла, і ймовірність травмувати шию нижче. Це особливо важливо, враховуючи той факт, що у маленьких дітей відношення маси голови і тулуба розподілені інакше, ніж у дорослих, а точніше, голова у дітей являє собою значну частину від загальної маси тіла.

Але є одне але!... Дитина категорично відмовляється сидіти в кріслі, всю дорогу дивлячись на спинку заднього дивана, не маючи можливості спілкуватись ні з татом, ні з мамою. Такі тортури не кажна дитина витримає. Тому зазвичай сидіння першої групи розміщують по ходу руху. І тут виникає ряд складностей. Справа в тому, що традиційне сидіння цієї групи має власні внутрішні ремені для фіксації дитини. А саме крісло фіксується штатним ременем за допомогою складних провідників та гачків, які знаходяться на його тильній стороні. Процес фіксації настільки складний та заплутаний, що порою дорослі або помиляються, або спрощують його. В результаті крісло втрачає свої захисні властивості.

При установці уважно прочитайте інструкцію: якщо все зроблено правильно, то крісло після фіксації не повинно бовтатись. Також слід переіврити, чи не надто перетягнуті ремені, оскільки крісло може в цьому випадку прийняти надто вертикальне положення. Дуже часто батьки не приділяють належної уваги інструкції і неправильно встановлюють крісло, тим самим наражаючи свою дитину на небезпеку. Відповідно до статистики, процент помилок при такій системі фіксації може досягати 80%!

Більш того, в силу технічних особливостей конструкції крісла знаходяться надто високо і надто близько до переднього мидіння. Висока ймовірність травми ніг дитини. Щоб запобігти помилкам при фіксації та надмірних переміщень крісла, для цієї групи спеціалісти наполегливо рекомендують використовувати систему ISOFIX. Як було сказано раніше, вона дозволить запобігти помилкам при кріпленні крісла, спростить та прискорить цей процес і жорстко зафіксує крісло на задньому дивані автомобіля.

Групи 2 і 3

Автомобільне крісло для дітей 2-ї та 3-ї груп (група II + група III)


Найбільш популярна група в Україні. Практично всі крісла цієї групи кріпляться штатним ременем автомобіля разом з дитиною. Це найбільш надійний і швидкий спосіб кріплення, тому в цій групі не застосовується система ISOFIX. Ще одна причина, через яку ISOFIX не знайшла застосування в сидіннях цієї групи, — велика вага дитини. На швидкості 55 км/год дитина вагою 22 кг вириває ISOFIX з коренем. Починаючи з 20 кілограмів ваги пасажира, навантаження може витримати тільки штатний ремінь, для цього і розрахований. Ці дитячі крісла розраховані на більш старших дітей, фізіологія котрих вже наближається до дорослої. Це означає, що центр ваги дитини з віком знижується і наближається до стегон. При фронтальному ударі це може викликати ефект «піднирювання», тобто стегна дитини прослизають під поясним рукавом ременя безпеки, а діагональний рукав в цьому випадку виявляється на шиї дитини. Тому хороше крісло 2–3 й групи повинно мати захист від цього ефекуа. Конструкція підібного захисту буває різною, наприклад, на подушці сидіння може бути підножний валик, або подушка має відємний нахил, або в чохлі подушки використовується спеціальний матеріал з підвищеним спротивом ковзанню.

Крісла-трансформери

Група I + група II + група III


Це універсальні крісла для дітей від 9 місяців до 12 років, тобто для всіх трьох категорій. Увага! Деякі виробники, в основному з Азії, пропонують подібні крісла, котрі, по суті, такими не є. Визначити, чи справжній трансформер, легко і просто. Кожен справжній трансформер повинен мати або п'ятиточковий ремінь, або спеціальний захисний столик для дітей першої групи. Дітей першої групи ні в якому разі не пристібають тільки штатним ременем безпеки! І, навпаки, для дітей 2-ї та 3-ї груп використовують тільки штатний ремінь, при цьому захисний столик чи п'ятиточковий ремінь демонтується. Як правило, крісла-трансформери мають більше регулювань і настройок, ніж крісла інших категорій. Це дозволяє їх краще налаштувати під конкретного малюка, забезпечивши тим самим більше комфорту.

Критерії вибору автокрісла


Будь-яке дитяче сидіння чи автолюлька повинні мати спеціальну наклейку з вказаним на ній стандартом, якому вони відповідають. Це може бути напис «ECE 44 03/ ECE 44 04» чи літера «Е» в кружечку. Там же має стояти номер омологації для конкретної моделі.

Це своєрідний допуск крісла до експлуатації, підтверджуючий, що воно пройшло мінімально необхідні випробування та тести. Крісла проходять аварійні тести з використанням спеціального манекену, вага та інші параметри якого відповідають параметрам справжньої дитини. Дані випробування знімаються високошвидкісною камерою, за допомогою якої можливо потім продивитись запис покадрово. При цьому манекен не повинен переміщуватись далі встановленої зони, інакше він може вдаритись об якусь частину салону та отримати травму. Більш того, також заміряється швидкість замедлення окремих його частин при зіткненні, наприклад, рук чи голови. При занадто великому показнику перевантажень дитина може отримати внутрішні травми (травми скелету, органів і т.д.).

Нажаль в Україні ніхто не несе відпрвідальності за зміст рекламних статей та модулів. Маленький напис «На правах реклами» знімає всю відповідальність як з рекламоносія, так і з рекламодавця. Тому яскраві заклики продавців про те, що у них самі, самые и самі найкращі крісла на планеті, не повинні викликати хибних ілюзій.

Єдиним реальным та точним критерієм відповідності крісел заявленим характерстикам та достоїнствам слугують незалежні тести. Організацій, які проводять подібні тести, багато як в Європі, так і в Америці.

Напевне, найбільн авторитетною в цій області являється німецька організація ADAC, чиї тести вважаються еталонними, а рекомендації втілюються в нові стандарти безпеки. На відміну від мінімальних вимог стандартів ECE 44 03 та ECE 44 04, тести ADAC проходять при більш високих швидкостях та навантаженнях. Ситуація, модельована на них, значно ближча до реальних дорожних ситуацій. Іноді автомобільні крісла, які пройшли випробування за методикою ECE 44 03 та ECE 44 04, з тріском провалюються при тестах ADAC.

Детские автокресла

Методика тестування ADAC

Щорічно німецький автоклуб ADAC проводить серію тестів дитячих автокрісел, обираючи найбільш актуальні моделі. Багато з протестованих раніше сидінь вже зняті з виробництва, однак деякі батьки все ще користуються ними, тому результати тестів минулих років досить корисні.

Для своїх тестів дитячих автокрісел ADAC обирає моделі відомих виробників. В першу чергу крісло з закріпленим в ньому манекеном випробовується при фронтальному ударі на швидкості 64 км/год і боковому ударі на швидкості 50 км/ч. На розгонній доріжці закріпляють кузов автомобіля (до 2006 року включно – VW Golf IV 5 дверей, з 2007 року - Opel Astra 5 дверей).

Для кожної моделі автокрісла краш-тести проводяться з манекенами мінимально та максимально можливого рекомендованого зросту та ваги, а також в сидячому та лежачому/напівлежічому (положення для сну) положеннях (для моделей всіх груп, які мають відповідні регулювання). Також на всіх моделях оцінюються наступні параметри: регулювання ременя, відповідність розміру, стійкість закріпленого в машині крісла, підголовник.

Перевірка зрочності установки (монтаж та демонтаж) крісла, застібання та розстібання ременів, наявність інструкції з експлуатації, можливість допустити помилку в закріпленні крісла проводиться для моделей, що пройшли тест на безпеку з хорошою оцінкою.

При виведенні загальної оцінки приймаються до уваги оцінки в категоріях «безпека» і «обслуговування та догляд», причому для підведення підсумків враховуються найгірші результати тестів.

Тестування установки та статичні випробування проводяться в автомобілях з різними типами кузова: 3-х дверний хетчбек, седан та мінівен.

В 2007 році методика тестів змінилась

Кажен рік дитячі автокрісла стають більш безпечними, вдосконалюються і методи тестування. В 2007 році більш ретельно стали оцінювати прискорення голови при фронтальному ударі. Причиною цього послужили дані з власних досліджень аварій, проведених ADAC. Крім того, вперше використовувались вдосконалені манекени, які мають більш чітку подібність з дитячою тілобудовою. Також використовувався інший кузов автомобіля, в якому закріплюють крісла для динамічних випробувань – ним став Opel Astra 5 дверей замість VW Golf IV 5 дверей).

Наслідком зміни методики тестів стало те, що окремі моделі, конструкція котрих не змінилась з 2006 року, які в минулому році отримали оцінку «добре», при нових умовах отримали лише «задовільно». Але тести попередніх років не могли проводитись при інших умовах. Тож якщо ми хочемо підштовхнути виробників створювати більш безпечні дитячі автокрісла, ми повинні посилювати методику наших тестів.

 
 

Детальнішу інформацію Ви можете отримати у наших менеджерів.

АВТОКРІСЛА
ВАГИ
ГОЙДАЛКИ ДО 9КГ.
ГОЙДАЛКИ > 9КГ.
МОЛОКОВІДСМОКТУВАЧІ
КОЛЯСКИ
КРІСЛА-ГОЙДАЛКИ
МАНЕЖІ
РАДІОНЯНІ
РОЗВИВАЮЧІ КОВРИКИ
СТІЛЬЧИКИ
ХОДУНКИ
СТРИБУНЦІ
ТРЕНАЖЕРИ
РОЗВИВАЮЧІ ІГРАШКИ
РЮКЗАКИ / НАПЛІЧНИКИ
Copyright© Baby Service - Полтава, 2010
067-530-24-71